AGRARIA 2019: 25 de ani de susţinere a agriculturii româneşti
Bucureşti, 22 martie 2019
AGRARIA 2019: 25 de ani de susţinere a agriculturii româneşti
AGRARIA – Târg Internațional pentru Agricultură, Industrie Alimentară și Zootehnie aniversează anul acesta un sfert de veac – Peste 300 de firme expozante sunt aşteptate pentru a participa la expoziţie – Evenimentul va avea loc în perioada 11 – 14 Aprilie 2019, în localitatea Jucu, Județul Cluj, Parc Industrial Tetarom III.
De 25 de ani, AGRARIA devine în fiecare primăvară platforma de comunicare a tendinţelor şi inovaţiilor privind noile tehnologii agricole, fermieri din toată ţara dându-şi întâlnire la Cluj pentru a se informa asupra soluţiilor propuse de specialişti, adaptate în funcţie de specificul zonei și al culturilor.
Oportunitățile de întâlnire, schimbul de informații şi încheierea de noi parteneriate pentru fermierii și specialiştii din agribusiness sunt prezente pe tot parcursul celor 4 zile de eveniment, peste 300 de firme expozante din 10 ţări propunând soluții inovatoare, adaptate agriculturii românești. Astfel, fermierii sunt invitaţi să consulte din timp Catalogul Expozanţilor, pentru a cunoaşte şi a-şi stabili lista standurilor pe care doresc să le viziteze. Firmele expozante au pregătit pentru perioada expoziţiei lansări de produse, informări asupra noutăţilor din gama de produse şi servicii, soluţii de finanțare, discount-uri, precum şi oferte avantajoase.
La ediţia aniversară, Comisia Europeană DG AGRI – Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală va fi prezentă cu un stand având ca temă „ De la fermă la consumator, alimente durabile pentru un stil de viaţă sănătos”. Astfel, prin acţiuni de divertisment şi un birou de informare, fermierii şi publicul larg pot descoperi valoarea adăugată a Uniunii Europene, în ceea ce priveşte asigurarea unei cantităţi suficiente de produse alimentare sigure şi de calitate pentru toţi cetăţenii Uniunii Europene.
Ca în fiecare an, o amplă suprafaţă este alocată prezentărilor în demonstraţii ale furnizorilor de mașini agricole. Fermierii vor avea posibilitatea să participe la demonstrații comentate cu mașini agricole, precum și să își testeze abilitățile în manevrarea tractoarelor – ”Tractor și Tractorist”.
“Digitalizarea fermei zootehnice” reprezintă tema acestei ediţii a salonului Zootehnica Show. Zootehnia mondială, din ce în ce mai conectată digital, aduce în atenţie posibilităţile de îmbinare optimă a productivităţii cu bunăstarea animalelor şi sustenabilitatea resurselor. Adoptarea digitalizării în sectorul zootehnic românesc reprezintă un subiect important de dezbatere, noile aspecte legate de digitalizare putând aduce valoare adăugată agriculturii româneşti.
„Organizatorul DLG InterMarketing, împreuna cu partenerii din sector, mediul academic şi experţi în agribusiness, vor prezenta fermierilor la AGRARIA 2019 importanţa digitalizării pentru zootehnia românească, exemplificând aceasta în cadrul ZOOTEHNICA Show și a evenimentelor din cadrul secțiunii de forum. Conceptul ZOOTEHNICA Show, introdus încă din 2017 la AGRARIA, a devenit în scurt timp mai mult decat o expozitie, un parteneriat. Fermierii vor putea lua parte la prezentări de animale de rasa, precum şi la dezbateri cu accent pe tehnologie şi inovaţie în zootehnie, plus-valoare prin rasă, sisteme de bonitare la bovine şi ovine. Secţiunile dedicate din cadrul forumului vor analiza conceptele de eficienţă şi eficacitate, în contextul orientării către piaţă” – Raluca Mareș, Director Expoziţii, DLG InterMarketing.
În pavilionul de zootehnie, vor expune şi la această ediţie companii reprezentative de producători, distribuitori și furnizori de tehnologii și instalații pentru creșterea și îngrijirea animalelor de rasă, inginerie genetică, produse de uz veterinar, furaje și nutrețuri combinate.
Fermierii interesaţi de tehnologii moderne pentru sectorul horticol se pot informa la standurile firmelor expozante din domeniu, standurile cu utilaje, echipamente și input-uri pentru horticultură fiind semnalizate distinct.
DLG Club Romania, comunitatea profesioniştilor din agribusiness-ul românesc, premiază la această ediţie fermieri care fac agricultură performantă în Transilvania. DLG Club Romania, lansat în 2018, reprezintă organismul conceput de DLG InterMarketing pentru a aduce plusvaloare fermierilor români, informându-i asupra noilor tendințe și inovații din domeniul agribusiness-ului mondial și care vizează sporirea încrederii lor în șansa României de a obține o agricultură performantă.
Pentru facilitarea accesului vizitatorilor a fost lansată deja procedura de înscriere online, prin care vizitatorii pot sa evite astfel aşteptarea la porțile de intrare. Vizitatorii care doresc să primească pe e-mail Tichetul de acces gratuit, sunt invitați să se înscrie pe acest website.
Ca modalităţi de acces în expoziție vor mai fi valabile: Invitația de vizitare, primită din partea expozanților/ partenerilor/ organizatorului sau bilet de intrare achiziționat la casa de bilete din cadrul expoziției, în valoare de 10 lei/pers./zi. Accesul vizitatorilor în expoziţie este permis de joi până duminică, între orele 10.00-18.00.
Ca în fiecare an, organizatorul DLG InterMarketing pune la dispoziţie gratuit microbuze inscripţionate cu însemnele AGRARIA, în perioada 11-14 aprilie 2019. Acestea circulă cu o frecvenţă de 30 de minute, între orele 9:30 – 16:30 (ultima plecare este la 16:30) şi pot fi preluate de la Stația de plecare IRA (Leroy Merlin) – Str. Aurel Vlaicu nr. 182
AGRARIA beneficiază și în acest an de parteneriatele traditionale cu NHR Agropartners – Partener Oficial, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca – Partener, Agenția Națională pentru Zootehnie ANZ, Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Cluj și Direcția pentru Agricultură a Județului Cluj – Parteneri Tehnici. Cea de-a 25-a ediție este organizată cu sprijinul AgroTransilvaniaCluster, LAPAR, Federația Pro Agro având alături Consiliului Județean Cluj și Primăria Jucu – Parteneri Instituţionali şi Parc Industrial Tetarom III – Partener Logistic.
A treia ediție a ZOOTEHNICA Show are alături ca Partener principal Cargill, precum și Asociația Aberdeen ANGUS, Asociatia Crescătorilor de Vaci Bălțata Românească de tip Simmental, Cooperativa Agricolă Someș Arieș – Parteneri.
În 2018, Agraria a înregistrat un număr de peste 23.000 de vizitatori şi mai mult de 300 de firme expozante, acoperind o gamă tematică variată: agricultură (mașini și utilaje agricole, producția vegetală, nutriția plantelor, protecția plantelor, agricultură și mediu, energii regenerabile etc),zootehnie, industrie alimentara și ambalaje, horticultură, management și consultanță, electronică și mecanică, prestări servicii în agricultură, instituții publice și neguvernamentale.